De kop is er af

2 mei 2018 - Ouddorp, Nederland

Alweer bijna een week onderweg. So far so good zou ik zeggen. Voor de overnachtingen heb ik Vrienden op de fiets leren kennen. Ben al jaren lid van die club maar ik maakte er nooit gebruik van. Het blijkt een prima concept; ik zoek een dag van tevoren uit waar ik zo ongeveer naar toe wil lopen,  dan zoek ik een adresje van een Vriend op de fiets, ik bel, en voor een vriendenprijsje is een overnachting geregeld. Wat het ook leuk maakt is dat het een verrassing blijft wat je nou precies krijgt aangeboden. Vannacht sliep ik in Ouddorp in een piepklein kamertje, geen eigen sanitair, en supergehorig. In Hoek van Holland kreeg ik echter een heel appartement, van alle gemakken voorzien, aangeboden.

Dat was dan ook precies het enige leuke van Hoek. Dat wil zeggen: daar overheerste het waardeloze weer alles. Het was er heel erg nat, er stond heel veel wind en het was  er koud.  Eenmaal met het pontje afgezet aan de overkant op de Maasvlakte, was het zowaar opeens droog en kon ik goedgehumeurd en in gezelschap van heel veel meevliegende meeuwen een paar kilometers langs opslagtanks en brommende en stomende installaties wandelen.

Gisteren op weg naar Ouddorp drie oei-momenten meegemaakt. Oei-moment 1: iPhone laten liggen bij picknick bankje aan het begin van de Haringvlietdam. Kwam er gelukkig vrij snel achter en na terugkeer lag ie (onder het bankje, in het grind) keurig op mij te wachten.

Oei-moment 2: ik ben aangevallen door twee boze blaffende honden. Ze liepen expres tegen mij aan en toonden geen enkel respect.  Was best eng. Ik heb ze op luide toon toegesproken, de gebruikte termen zijn niet voor herhaling vatbaar. Het effect was als gehoopt: ze dropen af, staart tussen de poten.

Oei-moment 3: gisteren bij appie was ik opeens mijn iPad kwijt. Bij de kassa bemerkte ik dat. Dat was schrikken. Gelukkig was ie al gevonden bij de afdeling koffie door een vakkenvuller. De schade blijft dus vooralsnog beperkt tot 1 pet, 1 haarkam en 2 tandenborstels.

Vandaag heb ik een adresje in Burgh-Haamstede. Ik kan daar pas vanaf 7 uur terecht, dus ik heb tijd in overvloed.  Vandaar dat ik nu dit stukje zit te typen, in Renesse. Zojuist bij de plaatselijke predikant van de Jacobuskerk een stempeltje opgehaald. Nu nog even een krantje lezen en dan op naar Haamstede.

1. Edwin:
    Hey Frank,
    Goed verhalen al. Zo te horen verveel je je niet.
    Ik voorspel veel oei-momenten op je reis.
  2. Nora:
    2 mei 2018
    Goede score in 1 week: pet, kam en tandenborstels... maar wel een stuk beter dan een telefoon of tablet. Ik hoor het wel als er nog meer bestellingen moeten worden afgeleverd volgende week ;)
  3. Thea A:
    2 mei 2018
    @dochters &co: frank het lekker zelf uit laten zoeken qua achtergelaten voorwerpen! 😅 Kan dus spannend worden.....
    Maar wat is deze log so far ontzettend leuk!.
    I will follow
  4. Cees van Altena:
    3 mei 2018
    Top Frank, en al een hele week onderweg. Alle begin is even moeilijk.
    Veel wandelplezier. Leuk om je ervaringen te horen tijdens je trip.
    I hope you find what you are looking for
  5. Patrick Van Doorn:
    3 mei 2018
    Ha Frank, had niet verwacht dat je zo je best zou doen om je rugzak lichter te maken. Je gaat Nederland dus nu snel verlaten. Dan ben je echt een grens over. Las laatst een stukje over een voettocht door Griekenland. Daarin werden allerlei injecties aangeraden vanwege valse loslopende bijtgrage honden. Maar dat gevaar loert dus veel dichterbij. Op naar Wauw momenten
  6. Ingrid:
    4 mei 2018
    Hoi Frank
    Nou het is in ieder geval niet saai
    Wel je koppie erbij houden he ha ha
    Je gaat nu tenminste een weekje mooi weer in om te lopen dus dat zal een stuk relaixer zijn
    Enjoy!!!💋💋
  7. Michiel murray:
    7 mei 2018
    Leuk om je te volgen Frank.
    Succes en plezier!!
  8. Lex:
    10 mei 2018
    Hoi Frank,
    Het is vandaag de 10e dus ik neem aan dat je in ons vroegere gewest al ver bent gekomen. Ik lees nog niets over blaren e.d. Neem aan dat je die nog niet hebt opgelopen. Dat is goed, ga zo door.